¿Guiris go home?

Queridos visitantes,
Esta es una ciudad donde trabaja y vive gente, no un parque temático. Hay comercios en la Rambla que tienen 150 años de historia. Antes de que llegaran ustedes, éramos muy felices. Por favor, demuestren un poco de respeto para la ciudad y sus habitantes.
Gracias.
(Cartel expuesto en diversas paradas de la Rambla)

Ni que decir tiene que suscribo ese texto al cien por cien. De hecho, en unos cuantos posts ya me he quejado de las consecuencias que padecemos por culpa del cutreturismo que invade Barcelona. Y parte de la culpa es del glorioso ayuntamiento del señor Hereu, a quien tan solo parece importarle que las estadísticas muestren incremento de visitantes al precio que sea.

No tengo nada en contra de los turistas. Yo también he viajado al extranjero. Pero no entiendo el turismo de borrachera, el de los chulos y prepotentes con los nativos -nosotros-, el de los hooligans que vienen a desfogarse porque es mundialmente conocido que aquí pueden hacer lo que les dé la gana porque no pasa nada.

Los vecinos de Barcelona somos ciudadanos de segunda, nos discriminan: a nosotros se nos puede aplicar la famosa ordenanza del civismo, a los guiris incívicos no. Ellos pueden orinar en la calle, emborracharse, agredir, insultar, ensuciar, menospreciar, porque para algunos políticos mediocres el turista es casi intocable.

Así nos luce el pelo. Más vale poco y bueno, que mucho y malo, ¿verdad, señor Hereu? ¿O mejor cornudos y apaleados?

P.D.: Ejemplo de guiri pasado de vueltas.

(Banda sonora: Hoppipolla - Sigur Ros)

12 opinantes:

Anónimo dijo...

Completament d'acord. Segons quins turistes els fotria de cap a mar, jo, sense pensar-m'ho ni una mica. El diari deia fa uns dies, però, que el turisme "de baix cost" està baixant i es manté el de qualitat, ja veurem si és veritat i si l'Ajuntament aprofita l'ocasió per escombrar una mica...

Anónimo dijo...

Esperem que no aprofitin per escrombrar-nos a nosaltres.

Anna dijo...

Crec recordar que a l’article que parlava d’aquests cartells una noia d’una parada de les Rambles afirmava que molts turistes els demanaven quin carrer era aquell… VAja, el no tenir ni punyetera idea d’on són ni pq…. És un tipus de turisme que no entenc...
Però clar, suposo que el Sr. Hereu al davant de casa seva no el pateix...
Ara, de neteja se n’hauria de fer a les dues bandes del sector...

Anónimo dijo...

El senyor Hereu viu a Barcelona? Con hi ha regidors que viuen a torres fora de Barna...

Anónimo dijo...

La cosa va igual en Madrid. Perdon, en madriz. Detalle pintoresco que indigna a los castizos: se permite entrar en la catedral de la Almudena en chandal y pantalón corto pero no vestido de chulapo/a.

Anónimo dijo...

Cert, tens tota la raó del món, però no deixa de ser irònic que els de barcelona es queixin que els fan el que molts barcelonins fan quan se'n van a platja o la montanya a comarques...

Anónimo dijo...

Ay, Arturo, en todas partes cuecen habas :(

Anónimo dijo...

Els pixapins i quemacos són tan hooligans com certs guiris, Marta?

Anónimo dijo...

Hooligans no, però en les meves feines estiuenques de recepcionista, et puc garantir que els més maleducats, els que et tractaven pitjor i amb els aires de superioritat més grans, etc, acostumaven a ser gent de barcelona

Anónimo dijo...

La ruqueria és universal, per desgràcia.

Replicant dijo...

A Barcelona hi ha de tot com a tot arreu (inclós Girona i voltants, fíjate!) i l'educació comença a ser un bé escàs a tot arreu.

El sr Hereu volia arribar als 18 milions de pernoctacions/any, es per preguntar-se si això és gaire sostenible i ecològic (amb la sequera...)

Anónimo dijo...

Haurem de preguntar-li a Mr. Hereu i als seus companys jipijapiflowers de govern municipal.

Maleïdes estadístiques...